Kabak Çiçeği Nasıl Temizlenir?

 

kabak çiçekleri
Kabak Çiçekleri

Kabak çiçeğinin yenildiğini hatta bundan dolma yapıldığını ilk duyduğum anı hatırlıyorum da ne kadar ilginç gelmişti hatta zahmetli olacağınıda içimden geçirmiştim. Ve hatta yemek ismi ile içeriği uyuşmayan materyalden oluşan bir yemek olabileceğinide düşünmüştüm. İşin aslına gelirsek gerçekten zahmetli 😊

Arama motorlarına kabak çiçeği yazdığınızda birkaç görselin yeraldığı ana sayfa içinde bir çok sorununda arama motorunu meşgul ettiğini göreceksiniz.

Kabak çiçeğinin kapanmaması için ne yapılır?

Kabak çiçeği ne zaman toplanır?

Kabak çiçeği hangi mevsim olur?

Kabak çiçeği nasıl temizlenir?

Kabak çiçeği yıkanmalı mı yıkanmamalı mı?

Kabak çiçeği yenir mi?

Kabak çiçeği nasıl tüketilir?

Kabak çiçeğinden nasıl yemekler yapılır?

Gibi………

Evet şuan burada kendi deneyimlerimi aktararak kabak çiçeğinin nasıl temizlendiğine yer vereceğim 😊

kabak çiçeği yemeği

Öncelikle belirteyim yaprakları o kadar narin ve inceki ufak bir temasta yırtılmaya müsait.  Çiçekler nazik şekilde su altında yıkanır. Üzerindeki biriken suyu süzülmeye bırakarak yapraklardan bir nebze uzaklaştırabilirsiniz. Açıkçası direkt tarifi uygulayacağım için kurulamaya gerek görmedim. Kurulamayı tercih edenlerde var fakat belirttiğim gibi yapraklar aşırı hassas kurulamak yerine süzgece alarak üzerindeki suyun süzülmesini bekleyebilirsiniz.


1.Yaprak kısımları parmaklarınızla aralanır. 

2.İçinde bulunan tohum kısmı koparılır. Elinizde mevcut ise bu işlemi mutfak cımbızı yardımıyla daha kolay yapabilirsiniz. Ben ufak bir çay kaşığı yardımıyla bu işlemi sağladım. İlk birkaç yaprak elimde ziyan olsa da eliniz zamanla bu narin yapıya alışıyor.

kabak çiçeği




3.Uç kısımlarında bulunan yeşil sapı ve dikenli yaprakları yapraklara zarar vermemeye dikkat ederek koparılır. Artık çiçekler dolma yapımı için hazır hale geldi.


Yorumlar