Yer Elması Tarifi-Zeytinyağlısından

Zeytinyağlı Yer Elması Yemeği
İş çıkışı evin kapısından içeri giriyorum. Mmmmm... Miss gibi bir koku sarmış evi. Akşam yemeği için tabii ki bir hazırlık olduğunu  anlıyorum. Pişen nedir? Tanıdık gelen bir kokuda değil, hemen mutfağa koşuyorum." Zeytinyağlı yer elması". Tuhaf geliyor. Görünüm olarak tıpkı kereviz...   Ayıptır söylemesi kayınvalidemin el lezzeti mükemmeldir bu sebeple tadım yapmakta tereddüt etmiyorum. Ve sonrası ... Bu tarifi bana vermelisin diye evin içinde ordan oraya peşinden koşuyorum. Sonuç ise birkaç denemeden sonra burası.
Sıcak ayrı soğuk gerçekten bambaşka bir tada bürünen lezzet. Nasıl anlatılabilir ki. Umarım sizde beğenirsiniz. Tarife yaptığınız ufak tefek hoş dokunuşlar olursa yorum bölümünde paylaşın biz de yararlanalım.

Malzemeler:
Yarım kg yer elması
1 adet orta veya büyük boy soğan 
 2 adet havuç
1.5 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu

1 adet limon suyu
2 küp şeker
Bir tutam tuz
Yarım çay bardağı zeytinyağı

Ön hazırlık: 
-Yer elmaları yıkanır ve güzelce temizlenir. Temizlenen yer elmaları isteğe bağlı şekilde doğranır, bir kaba alınır.
-Soğanlar yemeklik şekilde doğranır farklı bir kaba alınır.
-Havuçlar temizlenir ve doğranır. Farklı bir kaba alınır.

Nasıl Yapılır ?
1. Yemeklik doğranmış soğan ve havuç zeytinyağı ile tencereye alınarak kavrulur.

2. Kavrulan malzeme üzerine yer elmaları eklenir ve karıştırılır. Beş dakika boyunca ara ara karıştırılır.
yer elması tarifi

3. Yemeklik malzeme üzerine limonun suyu sıkılarak 1.5 su bardağı portakal suyu, küp şeker ve bir tutam tuz ile beraber ilave edilir karıştırılır. Tencere kapağı kapatılarak , yemek 20 dakika boyunca kısık ateşte pişirilir.
zeytinyağlı yer elması
yer elması yemeği

4. Bu süre sonunda  1 su bardağı su ilave edilerek yemek 20 dakika daha kısık ateşte pişirilir. ( Pişirme süresini yer elmalarının yumuşama derecesine göre daha uzun yada kısa tutabilirsiniz.)

Good Appetite

Afiyet Olsun

Yorumlar