En sade şekliyle Bulgur Pilavı Tarifi

renksiz bulgur pilavı
Bulgur Pilavı

Çok çok severim en sade şeklinide, en yoğun halinide J fakat hafif pembemsi, salçayı- domatesi daldırıp çıkarmışsın gibi olan halini değil :/ Gözümde direkt yurt pilavı canlanıverdi.
Öğrenciliğimin ilk zamanları ve yurtta kalan bir birey olarak tabağıma koyulan o şeyin bulgur pilavı olduğuna inanmak istememiştim. Benim için bulgur pilavı bol salçalı ya da domatesli kıpkırmızı, biberi, soğanı gerekirse patates havucu olur fakat bana verilen pilavda bunların bir tanesi bile yoktu pembemsi bir pilavdı önümdeki… Mutfakta geçirdiğim bunca zamanlık vakitte bile o şekilde pilav yapmadım. Domatesi salçayı ya hiç kullanmadım, ya da tam kullandım. Şimdi size nefis mi nefis renksiz en sade şekilli bulgur pilavı tarifimi paylaşıyorum.
Ana yemeklerimin yanına yaptığımda çoğunlukla bu tarifi tercih ediyorum.  Hem sade ve lezzetli hem de hafif oluyor. Ayrıca vakittende tasarruf. 
En salçalı, kırmızı halini ise ana yemek yerine kullanacağım zaman tercih etmekteyim.

*Elinizde tavuk suyu varsa su yerine bir tutam tuzla beraber kullanabilirsiniz. Elimde tavuk suyu olmadığından tavuk suyu bulyon (knorr) kullandım. Ya da hiç tercih etmeyebilirsiniz.

*Pilavlarınızda bulyon kullandığınızda tuz eklemenize gerek kalmıyor bilginize…
Malzemeler:
(4 kişilik)

-1,5 su bardağı bulgur
-1 adet doğranmış büyük boy soğan (özellikle bulgur pilavında yay şeklinde doğramayı tercih ediyorum. Dilediğiniz şekilde tercih edebilirsiniz.)
-2 su bardağına yakın su (*her zaman aklınızda olsun kullanılan bulgur miktarından biraz fazla olması gerekli)
-1 Adet Tavuk Bulyon  (knorr)
-2 yemek kaşığı Tereyağ ( alternatif margarin veya sıvıyağ)

Sunum için (tercihen)
Domates
Yeşillik

Nasıl Yapılır?
1. Tencereye yağ ve doğranmış soğanlar koyulur. Soğanlar diriliği kaybolana kadar kavrulur.

en sade şekliyle bulgur pilavı tarifi

2.Soğanların üzerine bulyon ve  2 su bardağına yakın su eklenir, karıştırılır. Karışım arada karıştırılarak kaynaması beklenir.
renksiz bulgur pilavı

3. Kaynayan karışım üzerine 1,5 su bardağı bulgur eklenir ve karıştırılır. Tencere kapağı kapatılarak, kısık ateşte 10 dakika pişmesi beklenir.

10 dakika sonra ocağın altı kapatılarak tencere ağzına kağıt havlu koyulur ve pilavın demini alması beklenir. (yaklaşık 15 dakika)

en sade şekliyle bulgur pilavı tarifi
Demini alan pilavın rengi biraz daha tok tadı ise daha lezzetlidir.
renksiz bulgur pilavı
Good Appetite
Afiyet olsun

Yorumlar