Vişne Kompostosu

vişne kompostosu
Vişne Kompostosu

Yaz ayları içindeyken kış için hazırlık vaktide gelmiş demektir. Çeşitli meyve sebzeleri kurutup ya da dondurucuda zor günler için saklamaya, ya da kavanoz kavanoz konserve yapmaya meyilliyizdir. Bu heves aniden belirir içimizde. Birden birinden ilham alarak kendimizi bu keyifli curcunanın içinde buluruz. İşte bende tam şu sıralar bu durumdayım.
Ne zamandan beridir beklediğim meyve; sevgili vişne henüz pazarlarda yer almaya başladı. Yalnız tezgahlarda pek uzun kalmayacaktır. Bu sebeple şimdiden stoklar  yapıldı yapıldı. Kg fiyatı 7-8 tl civarında.
Bundan istifade dedim mutfağa girdim sizlere harika içimli, en sade şekliyle vişne kompostomun tarifini paylaşmak istedim.
Birkaç gün önce dondurucuya attığım vişnelerimi (çekirdekli) kullandım. Ölçü olarak gram belirtmeden bardak ölçüsüyle size paylaşıyorum.

Malzemeler ;
-Saplarından ayrılmış 3 su bardağı vişne
*(ben dondurulmuş ve çekirdekli vişne kullandım, dondurulmamış çekirdekli vişne içinde aynı ölçüyü  tercih edebilirsiniz. )

-1 su bardağı şeker
-7 su bardağı su


Nasıl Yapılır?
1. Vişneler tencere içine alınır.
vişne kompostosu

2. Şeker ilave edilir.
vişne kompostosı

3. Su ilave edilir.
vişne tarifleri

4. Kısık ateşte yaklaşık  40 dakika pişirilmeye bırakılır.
5. Ocaktan aldıktan sonra oda sıcaklığına gelmesi beklenir ve sofralarda yerini almak üzere buzdolabına kaldırılır.
İster bardak bardak ister kase kase tüketin , bu tarifi bir kenara not etmeyi unutmayın;)
Good Appetite
Afiyet olsun

Yorumlar